اشکالات فوق العاده در فضا؟ مطالعه جدید اطمینان خاطر را برای سلامت فضانوردان ارائه می دهد
نوشته شده توسط : محمد

هارتمن گفت: "بنابراین ما می توانیم تفاوتهایی را که در نوع ژنهای موجود در آنها مشاهده می کنیم به محیطی که در آن زندگی می کردند ، نسبت دهیم: روی پوست انسان یا سطح ساختمان". وی افزود که تا کنون ، محققان هیچ ایده ای در مورد سرعت تکامل میکروب ها در فضا در مقایسه با کره زمین ندارند ، اما وی پرسشی را "سؤال جالب" خواند.
این اولین باری نیست که میکروب های فضایی توجه محققان را به خود جلب می کنند. در ماه نوامبر ، سویه های باکتری Enterobacter در ISS یافت شد ، همانطور که در مجله BMC Microbiology اعلام شده است. در روی زمین ، این باکتری معمولاً در بیمارستان ها یافت می شود. مطبوعات مطبوعاتی آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در آن زمان آن را "ارگانیسم عفونی فرصت طلب" توصیف کرد. این تیم تحقیقاتی (به رهبری محقق میکروبیولوژی JPL ، نیتین سینگ) خواستار نظارت بهتر این میکروب ها در ایستگاه فضایی ، برای نگرانی های سلامت انسان بودند. این تیم تأکید کرد ، با این حال ، هیچ تهدید فوری برای فضانوردان وجود ندارد.

هارتمن درباره مطالعه جدید تیمش گفت: "یافته های ما نیز مشابه هستند." وی گفت: "این اطمینان بخش است زیرا بدیهی است که ما نمی خواهیم مردم را به حباب های محکم بسته شده پر از پاتوژن ها یا عوامل بیماری زایی به فضا بفرستیم. احتیاط این است که تنوع بسیار زیادی از باکتری ها وجود دارد ، بنابراین نمی توانیم. حتی از نگاه به این سه نوع باکتری که چگونه همه باکتری ها پاسخ خواهند داد بگویید. ما باید به طور کامل نظارت داشته باشیم و به انجام تحقیقات ادامه دهیم تا درک کنیم که چگونه انواع مختلف باکتری ها به شرایط محیطی مختلف ساخته شده ، چه در خانه شما روی زمین ، چه در محیط ISS پاسخ می دهند. یا در یک فضاپیما به مریخ منتقل شده است. "
خوشبختانه برای فضانوردان ، تجزیه و تحلیل موجودات کوچک ریز در مدار آسان تر می شود. در سال 2017 ، فضانوردان ناسا DNA میکروب ها را به طور کامل در ایستگاه فضایی ترتیب دادند ، به عنوان بخشی از آزمایش ژن ها در فضا -3. این اولین باری بود که فضانوردان در حال چرخش بودند و بدون نیاز به ارسال نمونه ها به زمین ، به شناسایی میکروب ها کمک می کردند. دو گونه یافت شده عبارتند از: Staphylococcus capitis و Staphylococcus hominis ، میکروبهای خوش خیم که قبلاً در ایستگاه فضایی اسیر شده بودند.

هارتمن گفت: "سارا والاس ، كه در این مطالعه كار می كرد ، ما نیز در این مطالعه به ما كمك كرد." "کارهایی که آنها با توالی باکتری ها بر روی ISS انجام می دهند به ما بی نهایت کمک می کند. آنها ژنومی را تولید می کنند که می توانیم از آنها برای مقایسه با ژنوم باکتریهای مبتنی بر زمین استفاده کنیم."
هارتمن و تیمش با این مطالعه متوقف نخواهند شد. آنها تصمیم می گیرند تجزیه و تحلیل خود را به انواع مختلف باکتری ها گسترش دهند ، هنگامی که ژنوم های بیشتری از ژن ها در فضا 3 از طریق ناسا در دسترس می شوند. او گفت ، این تیم همچنین در حال انجام مطالعات در ساختمان های روی زمین است تا "اطمینان حاصل كند كه ما سهواً ابرهای بزرگ را ایجاد نمی كنیم."

اگرچه ایده موجودات کوچکی که در اطراف ما زندگی می کنند ممکن است احساس خارش کند ، هارتمان تأکید کرد که تعداد معینی از باکتری ها و میکروب ها در محیط طبیعی هستند.

وی گفت: "ما باکتری های خود را در هر مکانی که می خواهیم با خود می گیریم و همیشه خواهیم کرد." وی ادامه داد: ما باید بپذیریم که به شرکای باکتریایی خود احتیاج داریم ؛ اکثر قریب به اتفاق باکتریها برای انسان مضر نیستند و در واقع می توانند بسیار مفید باشند. طراحی و بهره برداری از ساختمانها و چه نوع محصولاتی را در آنها استفاده می کنیم. "




:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: